آخرین بروزرسانی سایت : 07 / مه / 24 | 7:28 ب.ظ
منو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۲ لطفا منو را از این اینجا فعال کنید

استاندار کرمانشاه: ظرفیت افزایش همکاری با اقلیم کردستان را داریم استاندار کرمانشاه: ظرفیت افزایش همکاری با اقلیم کردستان را داریم

استاندار کرمانشاه گفت: در دولت ایران یک نگاه راهبردی برای گسترش روابط دوستانه با همسایگان و به طور خاص و ویژه با کشور دوست و برادر عراق وجود دارد و ما در زمینه‌های متعددی ظرفیت افزایش همکاری با اقلیم کردستان و به خصوص استان سلیمانیه را داریم.

به گزارش منشور توسعه به نقل از ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی در جریان سفر به اقلیم کردستان عراق در دیدار با استاندار سلیمانیه در محل استانداری این استان، با بیان اینکه مردم ۲ استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق قرن ها با هم در برادری، صلح و رفاقت زندگی کرده اند، اظهار کرد: مردم این منطقه علاوه بر اشترک دینی، دارای اشتراک قومی، نژادی، زبانی و همچنین دارای ارتباطات خوب اجتماعی و فرهنگی هستند.

وی با تشریح هدف سفر خود و هیأت همراه استان کرمانشاه به کشور عراق این سفر را در راستای توسعه ارتباطات اجتماعی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی بین استان کرمانشاه و اقلیم کردستان بویژه سلیمانیه عراق عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با عراق، ما در استان کرمانشاه نیز به طور خاص “با توجه ارتباطات خوب اجتماعی و فرهنگی دو منطقه” تلاش می کنیم که ارتباطات استانی خود را تقویت کنیم و علاوه بر توانمندی هایی که ما در عرصه ملی داریم خوشبختانه توانمندی هایی خوبی هم در خود استان کرمانشاه برای گسترش روابط با استان سلیمانیه عراق و دیگر استان های هم مرز خود داریم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه “استان کرمانشاه” مملو از ظرفیت ها و فرصت های بسیار خوبی برای توسعه روابط با استان های هم مرز خود در کشور عراق است، ادامه داد: ما در استان کرمانشاه علاوه بر ظرفیت خوب ترانزیتی که برای ارتباط داریم یکی از قطب های کشاورزی در کشور ایران نیز هستیم.

وی بیان داشت: استان کرمانشاه در تولیدات راهبردی کشاورزی مانند گندم، جو، ذرت، نخود، چغندرقند و دانه های روغنی دارای رتبه های اول تا چهارم کشوری است.

صحرایی اظهار کرد: همچنین بیش از ۱۲۰میلیون تن تولید صنعتی، بیش از پنج میلیون تن کشاورزی و بیش از ۲۰ میلیون تن تولید معدنی داریم و یکی از ظرفیت های بسیار خوب در استان کرمانشاه، ظرفیت گردشگری و بهداشت و درمان است.

 

وی همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای بیمارستان های مجهز و جدید و پزشکان حاذق و خوب در منطقه است، گفت: در حال حاضر پذیرای برادران و خواهران عراقی خود در زمینه تحصیل در دانشگاه های کرمانشاه هستیم و بیش از سه هزار دانشجوی عراقی در کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: استان کرمانشاه همچنین دارای ظرفیت های خوب زیست محیطی و میراث فرهنگی می باشد و در این سفر مسئولین استان کرمانشاه هم حضور دارند که می تواند امکان خوبی را برای گفتگوهای کاری با استان سلیمانیه عراق فراهم کند.

استاندار کرمانشاه در پایان از استاندار سلیمانیه برای سفر به کرمانشاه و پیگیری توافقات و گسترش همکاری‌ها دعوت کرد.

در این سفر معاونان اقتصادی و عمرانی استانداری، مشاور استاندار در امور عراق، مدیران کل امنیتی-انتظامی، گمرکات و جهاد کشاورزی استان، استاندار کرمانشاه را همراهی کردند.

صحرایی پیش از دیدار با استاندار سلیمانیه با استاندار و مقامات ارشد استان حلبچه نیز دیدار و توافقاتی برای افزایش همکاری‌ها با این استان انجام داد.

استان کرمانشاه بیش از ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
تصویر خبری

در بازدید استاندار از بافت تاریخی کرمانشاه مطرح شد: مسیر گردشگری تاریخی شهر کرمانشاه احیاء می‌شود

مراسم تقدیر از اساتید کتابداری مشهد برگزار شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه خبرداد؛ تولید و توزیع ۶۰۰ هزار نشا‌ء گُل‌فصلی در کرمانشاه

سرپرست معاونت پیشگیری آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه منصوب و معارفه شد

اخبار استانداری کرمانشاه: در حاشیه جلسه هیئت دولت با استانداران انجام شد،  گفتگوی استاندار کرمانشاه با رئیس جمهور و ۴ عضو کابینه دولت

گمرک پرویزخان در جایگاه نخست ترانزیت کشور ایستاد

اخبار استانداری کرمانشاه:  موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه / تشکیل کارگروه اشتغالزایی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور

آسیب شناسی مناطق آزاد در ایران(۱) مناطق آزاد تجاری_ صنعتی از نگاه موسسه های بین المللی و متفکران غربی

انتصاب دکتر حسین چناری به ریاست مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و مهارتی کاربردی سازمان بین‌المللی سینوو

بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه از مبدا گمرک پرویزخان انجام‌ گرفت

معلمان باید آماده واقعیت جدید باشند دکتر حسین چناری

به‌زودی فعالیت تیمهای نوجوان در کتابخانه آستان قدس آغاز می‌شود جواد لگزیان

شهردار کرمانشاه: بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه کاملا قانونی تعریف شده است

گفتگو با کیارش عباس‌زاده کشف منطقه نبوغ و دانش کسب و کار کلید موفقیت است

ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش

نگاهی به کتاب اختراع قوم یهود سوت پایان برای رژیم اشغالگر قدس ‏

اندیشگاه رضوی نشست «راهکارهای مشارکت مردم در توسعه فعالیتهای فرهنگی» را برگزار می‌کند

چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳‏

یک فعال سیاسی: رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد

مزایای بهره‌گیری از هوش تجاری در سازمان دکتر محسن صادقی نیه مشاور و مدرس کسب و کار

ویدئو خبری